PURINA werkt samen met Antwerpse studenten voor het ontwerpen van de nieuwe FRISKIES® verpakking.

PURINA werkt samen met Antwerpse studenten voor het ontwerpen van de nieuwe FRISKIES® verpakking.

Anoek Dasseville, een studente Grafische en Digitale Media aan de AP Hogeschool Antwerpen is de winnares van de Friskies Design Challenge. De studente uit Stabroek ontwierp een nieuwe verpakking voor kattenvoedingsfabrikant Friskies® en putte daarvoor inspiratie uit het dagelijkse leven van haar eigen kat, LEO

Friskies® Design Challenge

Dierenvoedingsfabrikant PURINA® gaf onder het merk Friskies® aan de studenten Grafische en Digitale Media van de AP Hogeschool Antwerpen de opdracht om de Friskies® verpakking in een nieuw jasje te steken. De Design Challenge van Friskies® bestond erin om Friskies® kattenvoeding met een creatieve en kunstzinnige vormgeving te combineren, een uitdaging van formaat voor de studenten. De ontwerpen van Anoek zullen in het najaar van 2016 ook effectief in de winkelrekken liggen, onder de vorm van een Friskies® Limited Edition-verpakking.

Een verdiende onderscheiding

Anoeks ontwerp werd uit 300 andere designs geselecteerd. Ze ging met de andere finalisten naar het Purina House in Lausanne (Zwitserland) aar haar ideeën te verdedigen. Anoek slaagde erin om met haar ontwerp, dat gebaseerd is op het dagelijkse leven van haar kat, Leo de jury voor zich te winnen. Deborah Rochtus, Brand Manager Friskies® bij Purina Nestlé verklaart waarom Anoek de onderscheiding won: “Vrolijk, speels, vriendelijk, vol energie, … Alle elementen die de Friskies® kat vertegenwoordigen, komen samen in het schitterende ontwerp van Anoek. Ze slaagt er met glans in om die vertaalslag te maken.”

Leo, een inspiratiebron voor Anoek

Voor Anoek, een 22-jarige studente uit Stabroek, was de opdracht een kolfje naar haar hand. “Dankzij mijn eigen kat, Leo had ik meteen inspiratie voor de uitdaging! Hij is zo speels en grappig, het was een perfecte match met de vrolijke, spontane merkidentiteit van Friskies®”, aldus Anoek. De verpakkingen zullen in september verkrijgbaar zijn voor consumenten, er zullen zo’n 250 000 Limited Edition-exemplaren over heel België verkocht worden. “Ik ben ontzettend trots op deze onderscheiding. Ik heb er hard aan gewerkt en kijk ernaar uit om het ontwerp in de supermarkt te zien liggen. Leo krijgt meteen één van de nieuwe Friskies® zakken!”

Carrièrepotentieel

Voor de studenten Grafische en Digitale Media was de opdracht ook de ideale manier om van het bedrijfsleven te proeven en praktische ervaring op te doen. Ze kregen immers van PURINA de kans om mee te werken aan een reëel project, namelijk de lancering van een verpakking die ook effectief in de supermarkten terecht komt. Opleidingshoofd Wim Lauwers zag hier veel potentieel in voor zijn studenten: “Deelnemen aan de Friskies® Design Challenge is een enorme troef voor de CV’s van deze jongeren. Het toont dat ze al een eerste professionele designervaring hebben, mét één van de grootste spelers in de industrie dan nog wel.”

Iconclose
Nestlé maakt gebruik van cookies. Nestlé gebruikt functionele cookies en cookies voor het beheer van web statistieken, advertenties en social media. Door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met onze Cookies Policy en met het plaatsen van cookies. Uw cookie-instellingen kan u HIER wijzigen.